board logo
Osman BAYRAK
5 years ago
Merhabalar,

Sayfanın ölü olduğu konusunda hem fikiriz. Fakat döşeme kontrolünü göstermemesi sizi neden sinirlendirdi bu kadar anlamış değilim. T500'ü açıp bakmak 5 dakikanızı alacaktır. Ayrıca 3 kere baktıktan sonra tekrar döneceğinizide düşünmüyorum işin açıkcası.

mhmmd.lksz
5 years ago
Tasarım kodu olarak TS500 seçili değil büyük ihtimalle.Opsiyonlarda tasarım kodları kısmını kontrol edin.
mhanifiata
5 years ago
Screenshot_3.jpg

Click to View Image93 View(s)

Screenshot_2.jpg

Click to View Image95 View(s)

Screenshot_1.jpg

Click to View Image98 View(s)

üç resimde göstermeye çalıştım, daha önce de gödermiştim. bu döşeme sonlu elaman ağları düzgün oluşmuyor. boşlukların kenarını bağlamıyor...bu konua görüşü olan var mıdır...

ziya atar
5 years ago
Modeli paylaşırsanız veya destek@sta.com.tr mail atarsanız daha yararlı olacaktır.

Resim üzerinden hatayı görüyoruz ancak elimizde bakabileceğimiz bir data yok.

Meshleme ile ilgili bir sorun varsa bir sonraki güncellemeye düzeltilir.

ziya atar
5 years ago

bu ölü sayfaya yiine de yazmak istiyorum çünkü yazacak bir yer bulamadım. yeni versiyona göre döşeme sonucunda ts500 ün izin verdiği kalınlık koşulunu göstermiyor

1.PNG

Click to View Image159 View(s)

2.PNG

Click to View Image145 View(s)

Originally Posted by: brsozgun 

Menülere çok aşina değilim ancak bende bu koşul gözüküyor. program güncel değilse güncelleyin. Veya denildiği gibi ts500 ün seçili olup olmamasına bakın.

mhmmd.lksz
5 years ago
TS500-2.png

Click to View Image188 View(s)

doseme kalinlik kontrolu Sta4cad v14.1.png

Click to View Image159 View(s)

Ts500 dizayn standardı seçili durumdayken V14.1 versiyonunda da kalınlık kontrolü yapılıyor.

fatih tercan
5 years ago
Kirişsiz döşemelerde mantar bandı kullanmayı sevmiyoruz. Bu tarz döşemeleri v14 de FEA seçeneği ile çözüyoruz. İyi bir yenilik oldu fakat şu haliyle çok kullanışsız durumda. Temel hesaplarındaki gibi ne zaman kombinasyonlu kontrol etme şansımız olacak. Şu anda sadece G ve Q yüklemelerine göre grafik görebiliyoruz. Bunlarda da sadece momentleri veriyor. Anladığım kadarıyla kullanıcı uğraşsın bu grafiklerden donatıya geçsin diyorsunuz. Workshop ile üçgen mesh adımına geçmeniz sevindirici olmuş. Umarız FEA ile ilgili iyileştirmeleri kısa zamanda görebiliriz.
ziya atar
5 years ago

Kirişsiz döşemelerde mantar bandı kullanmayı sevmiyoruz. Bu tarz döşemeleri v14 de FEA seçeneği ile çözüyoruz. İyi bir yenilik oldu fakat şu haliyle çok kullanışsız durumda. Temel hesaplarındaki gibi ne zaman kombinasyonlu kontrol etme şansımız olacak. Şu anda sadece G ve Q yüklemelerine göre grafik görebiliyoruz. Bunlarda da sadece momentleri veriyor. Anladığım kadarıyla kullanıcı uğraşsın bu grafiklerden donatıya geçsin diyorsunuz. Workshop ile üçgen mesh adımına geçmeniz sevindirici olmuş. Umarız FEA ile ilgili iyileştirmeleri kısa zamanda görebiliriz.

Originally Posted by: fatih tercan 

Döşeme tasarım kısmında açıklık ve kenar kısımlar için tasarım momentleri verilmekte. Ana grafik ekranda gösterilmesi için talebi iletiyorum.

Üçgen meshle ilgili olarak teorik detaya girmeden kısaca özetlersem.

Plak yani döşeme düşey yön rijitliği için üçgen ve dörtgen mesh arasında çok fark bulunmamakta.

Ancak perde düzlem içi rijitliğinde dörtgen eleman üçgene göre daha iyi sonuç verir. Üçgen bir elemanda düzlem dışı dönmeyi dahil bile etseniz (drilling degree)

sabit stress elemanından farklı sonuç bulamazsınız.

Yani mesh sisteminde dörtgen eleman kullanmak daha iyi sonuç verir. sta4cad in dörtgen eleman kullanması analiz sonuçları açısından daha sağlıklı. Ancak mesh sistemi kurması zordur.

Üçgen mesh te ise mesh sistemi kurmak kolaydır ancak yukarda belirttiğim gibi yerdeğiştirme ve gerilme için her zaman dörtgen kadar iyi sonuç alamazsınız.

Yani kısacası dörtgen eleman kullanmak analiz sonucu açısından daha sağlıklıdır (tabi çok bozuk geometride ve açıda eleman yoksa)

Dörtgen meshle çözülebiliyorken üçgen meshe geçmenin meshleme kolaylığı dışında analiz doğruluğu bakımından hiçbir artısı yok.

stasteel ve workshop ta ileriye yönelik daha karmaşık sistemler için üçgenler tercih edildi. Ancak ilerleyen sürümlerde el verdiğince dörtgen meshlere geçilecek.