Deprem yonetmeliğinde dayanıma gore tasarımla ilgili olarak
4.1.2. Tanım
Deprem etkisi altında bina taşıyıcı sistemlerinin tasarımı için iki ana yaklaşımdan biri olan
Dayanıma Göre Tasarım (DGT) yaklaşımında:
(a) Öngörülen belirli bir performans hedefi için tanımlanan taşıyıcı sistem süneklik kapasitesine
karşı gelen azaltılmış deprem yükleri belirlenir.
(b) Azaltılmış deprem yükleri altında taşıyıcı sistemin doğrusal deprem hesabı yapılır. Bu
hesaptan bulunan eleman azaltılmış iç kuvvetleri, gerekli durumlarda dayanım fazlalığı da
dikkate alınarak, diğer yüklerden oluşan iç kuvvetlerle birleştirilerek dayanım talepleri elde
edilir.
(c) Eleman dayanım talepleri, öngörülen performans hedefi için tanımlanmış bulunan eleman
iç kuvvet kapasiteleri (dayanım kapasiteleri) ile karşılaştırılır.
(d) Deprem hesabından elde edilen göreli kat ötelemeleri izin verilen sınırlarla karşılaştırılır.
(e) Dayanım taleplerinin dayanım kapasitelerinin altında olduğu ve aynı zamanda göreli kat
ötelemelerinin izin verilen sınırların altında olduğu gösterilerek tasarım tamamlanır. Aksi
durumda eleman kesitleri değiştirilir ve hesap tekrarlanarak sonuca gidilir.
maddesinde DGT kısaca anlatılmış.Yukarıdaki pdfi de okudum.Bence taşıyıcı sistem için deprem yonetmeliğinde belirtilen dayanım talepleri iç kuvvet kapasiteleini gosteren bir tabloyla goreli kat otelemelerinide içeren yine devamındaki bir tabloyla bina performanısın kontrollu hasar sagladıgını gosteren performans raporu cok daha iyi olur.
Edited by user
5 years ago |
Reason: Not specified