board logo
zel
  • zel
  • 69.4% (Friendly)
  • Newbie Topic Starter
7 years ago
saplama kiriss.png

Click to View Image318 View(s)

zel
  • zel
  • 69.4% (Friendly)
  • Newbie Topic Starter
7 years ago
merhaba arkadaşlar.. resimde görüldüğü gibi mimariye uydurulmaya çalıştığım bu tasarımda saplama kirişler bulunmaktadır.

1)bu saplama kirişlerin bir arada bu kadar bulunması ne kadar doğru?

2)bu saplamanın olduğu kirişlerin çoğu kesit sıkıntısı vermektedir ? (kesitlerle oynadığım halde kurtarmıyor hiç ve kesitler kocaman boyutlara ulaşıyor)

3)saplamanın yoğunlunun olduğu bölgede merdiven mevcut oldoğundan bukadar saplama oluştu bu sıkıntıdan kurtulmak için ne yapmak gerekir?

Muratt
  • Muratt
  • 88.600006% (Honored)
  • Advanced Member
7 years ago
Değerli kardeşim,

Saplama kirişler bazen kaçınılmaz oluyor,lakin önemli olan husus bence bu değil,Zira,siz zaten çerçeve oluşumunu gerekli olduğu şekilde oluşturduktan sonra,içeride olan saplama kirişler bence sadece imalatı etkileyecek bir husustan öteye geçememekte(bence).Göndermiş olduğunuz resime bakınca saplama kirişlerden ziyade taşıyıcı sistem oluşturmak üzerine bence biraz daha uğraşmak gerekiyor.Ayrıca sonlu elemanlarla isim verirken bence sta4 kitapçığındaki konuya tekrar gözatmanızı önereceğim.Ayrıca dişli döşemelerde yön tayini konusunuda incelemenizi tavsiye edeceğim.

Son olarak ise bilgisayar programları bizim için bir araçtır.Bu nedenle özellikle taşıyıcı sistemi tasarlarken doğru bir taşıyıcı sistemi oluşturmak bir mühendis olarak bizlerin en önemli görevidir.He Bilgisayar programları iyi düzenlenmiş bir taşıyıcı sistemde bize hız kazandırmakta ve özellikle Sta bu konuda bir üst seviyede bulunmaktadır.

zel
  • zel
  • 69.4% (Friendly)
  • Newbie Topic Starter
7 years ago
TEŞEKKÜRLER Murat bey. demeniz şu taşıyıcı sistemim yeterinde doğru olmamış. yani tasarımda acemiyim öyle anladım. ben zaten bu ilk iş deneyimim olduğu için sta4cad yeni öğrenmeye başladım. bundandır acemiliğm. ha bu konuda yardımlarınızı beklerim daha iyi dayanıklı bir taşıyıcı sistem tasarlamak için.ve youtubtaki videolar yerli değil programı öğrenmem için kendi çabalarımla öğrenmeye çalışıyorum programı iyi bir mühendis olarak kullanabilmem için yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum( STA4CAD İYİ KULLANAN ARKADAŞLARIN HEPSİNE SESLENİYORUM) SAYGILAR..
Muratt
  • Muratt
  • 88.600006% (Honored)
  • Advanced Member
7 years ago

TEŞEKKÜRLER Murat bey. demeniz şu taşıyıcı sistemim yeterinde doğru olmamış. yani tasarımda acemiyim öyle anladım. ben zaten bu ilk iş deneyimim olduğu için sta4cad yeni öğrenmeye başladım. bundandır acemiliğm. ha bu konuda yardımlarınızı beklerim daha iyi dayanıklı bir taşıyıcı sistem tasarlamak için.ve youtubtaki videolar yerli değil programı öğrenmem için kendi çabalarımla öğrenmeye çalışıyorum programı iyi bir mühendis olarak kullanabilmem için yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum( STA4CAD İYİ KULLANAN ARKADAŞLARIN HEPSİNE SESLENİYORUM) SAYGILAR..

Originally Posted by: zel 

estağfurullah kardeşim,hepimiz bu yollardan geçtik.

Mesela sana bir iki husus sorayım cevabı sen ver:

1-d1-d2-d3-d4 nolu döeşemelerin yönleri neden böyle?

2-plan simetrik olmasına rağmen taşıyıcı sistemin neden simetrik değil?(kendini bunu yapacak ustanın yerine koy.d222 ve d213 döeşemelrin neden farklı çalışıyor.?

3-d228-d229 nolu döeşemelerinin yönü doğrumu sence. bu şekildeki bir dizayn ile K2024-k2025 ve altındaki uzun kirişlerin durumu ne oluyor? Aynı şekilde k2003-k2004 nolu kirişlerin içinde geçerli.

4-Asmolen döşemelerde veya tekyölü çalışan dişli döşemelerde yükü kısa kirişlere verirsen daha ekonomik ve doğru çözümler elde edersin(mümkün olduğunca bazen süreklilikte önemli oluyor zira)

Son olarak;kendini bu kalıbın üzerinde yürüyor kabul et ve bir döşemenin ortasında dur..kendi ağırlığını en çabuk ve kısa yoldan temele aktaran taşıyıcı sistemi oluşturmaya gayret et.

Belirtmemde fayda var, Sta4: Serdar bey,Onur bey,Ziya bey bu konularda saolsunlar sadece programla sınırlı kalmayıp teknik olarakta desteklerini esirgemiyorlar,onlarlada iletişimi sıcak tut.

Selamlar..

zel
  • zel
  • 69.4% (Friendly)
  • Newbie Topic Starter
7 years ago
teşekkürler murat bey ilgiden ve yardımınızdan dolayı. evet dediğiniz gibi ilk çalışma deneyimi ve çok yeni olduğum için tasarım kısmında ve teknik olarak yetersizim. ben gerçekten mesleğimi en iyi şekilde öğrenip icra etme peşindeyim.. tabi çabalarım ve desteklerinizle.. sorduğunuz sorulara tasarımım üzerinde bi genel bakış yaptığımda sizin sayenizde hatalarımı görebildim. ve bu tasarımlar daha önce yapılmış onaylı projelerden esinlenerek tasarladım. (demiştiniz ya yapı simetrik yamuk kirişler nedir diye) yamuk kirişi kabul görülmüş projeye benzetmek için yaptım. son olarak ziya,onur ve serdar beye nasıl iletişim kurabilirim.saygılar...